از آنجا که هم دانش آموز و هم دبیر ساعات طولانی از روز خود را در مدرسه می گزرانند باید این محیط معلمان را به تدریس مشتاق کند و همچنین دانش آموزان با این محیط ارتباط برقرار کرده و با لذت و اشتیاق بیشتری به فراگیری علم بپردازند.

به عنوان  مثال:

مدارس باید دارای نمای زیبایی باشند:

دیوار های کلاس ها، پنجره ها،سرویس بهداشتی و اماکن دیگر درون مدرسه باید جلوه زیبایی داشته باشند.

بر روی برخی از دیوار ها مطالب علمی به صورت روزنامه دیواری چسبانده شده باشد.

جایگاهی برای استراحت و گپ زدن دانش آموزان در زنگ های تفریح:

دانش آموزان بعد از یک کلاس درسی و فهمیدن مطالب درس به یک مکان برای استراحت و بازسازی نیرو برای درس بعدی نیاز دارند.

مکانی که در آن مبل و صندلی و میز هایی برای استراحت و گپ زدن با دوستان و درس خواندن جمعی که بتوانند در آن قهوه بنوشند و با انرژی بیشتری به کلاس درس برگردند.

وسایل و اماکن ورزشی برای بازی و ورزش دانش آموزان:

در بیشتر مدارس حداقل یک زمین فوتبال وجود دارد ولی ممکن است تعدادی از دانش آموزان به ورزش فوتبال  علاقه ای نداشته باشند.

زمین فوتبال و والیبال،میز تنیس،زمین بدمینتون و ... از جمله پیشنهاد هایی برای اماکن ورزشی در مدرسه است.

آزمایشگاه مجهز:

بسیاری از مطالب درس علوم تجربی و برای درک بهتر باید دانش آموز آن را به صورت عملی آزمایش کند و به نتیجه برسد و آزمایشگاه این فرصت را برای دانش آموز فراهم می کند که مطالب و آزمایشات درس را تجربه کند.

میز و نیمکت های خوب:

دانش آموزان نباید دغدغه کمبود فضا یا نبودن جایگاهی برای گزاشتن کیف روی آن را داشته باشند. نباید هیچ چیزی یادگیری دانش آموز را مختل کند و نگذارد او درس را خوب متوجه شود. میز و نیمکت یا صندلی خوب این دغدغه هارا کاهش می دهد یا از بین ببرد.

البته لازم به ذکر است که دانش آموزان هم باید رعابت میز و صندلی ها را بکنند و روی آن ها نقاشی نکشند یا به آن ها آسیب نرسانند.

تخته سفید (white board):

تخته سفیدی که معلم درس را به کمک آن توضیح میدهد نباید باعث اختلال در یادگیری شود. خط و خش روی تخته یا کوچک بودن آن باعث اختلال در یادگیری می شود. تخته وایت برد هر چند وقت یک بار باید تعویض شود. البته ایده تخته های هوشمند در مدارس زیادی عملی شده است ولی هنوز تعداد زیادی از مدارس از تخته وایت برد یا تخته سیاه استفاده می کنند.

البته باز هم لازم به ذکر است که دانش آموزان و معلمان نیز باید از نوشتن با ماژیک های غیر وایت برد که به آسانی پاک نمی شوند وبه تخته آسیب می رسانند خودداری کنند.